اگر میخواهید از وضعیت شرکت خود مطلع شوید اقدام زیر را انجام دهید:

راه اندازی واحد صدای مشتری
۱- سعی کنید در فرم نظر سنجی سوال کنید که از کجا با شما آشنا شده اند تا متوجه بشوید بهترین روش تبلیغ برای شغل شما کدام است.

۲- از کیفیت اجناس ارسالی سوال شود.

۳- از کیفیت بسته بندی سوال کنید.

۳- از کیفیت نوع بارگیری سوال کنید.

۴- یک بار ۲ روز بعد و سپس یک ماه بعد از بارگیری تماس گرفته شود.
دفعه اول برای رفتار واحد بازاریابی ٬واحد فروش٬مسوول دفتر٬امور مالی٬واحد بارگیری و کیفیت ظاهری کالا
اما دفعه دوم تمرکزتان را بر روی کیفیت قرار دهید که خود را بسنجید.

۵- علت انتخاب خود را از خریدار جویا شوید.
شما را بر اساس قیمت پایین انتخاب کرده یا کیفیت بالا.

۶- از خریدار بخواهید به واحدهای مختلف شرکت شما نمره بدهد و شما پاداشی ماهانه برای بهتری تیم قرار دهید.

۷- پس از دسته بندی اطلاعات آن مطالب را در جلسات هماهنگی بین واحدها تجزیه و تحلیل کنید.

۸- نظرات خریداران را در مورد وب سایت و کاتالوک خود جویا شوید.

۹- فردی که با خریدار صحبت میکند هیچ زمان نباید از شرکت فروشنده دفاع کند و صرفا باید شنونده باشد تا خریدار صادقانه پیشنهادات خود را بدهد.

۱۰- در صورت عدم رضایت مشتری واحد صدای مشتری باید مورد را به واحد مربوطه ارجاع و دلایل آنها را مکتوب جمع آوری کند که مدیران متوجه ایراد مجموعه خودشان بشوند و مرتب باید خریدار در جریان پیگیری های واحد صدای مشتری قرار بگیرد.

در صورت لزوم مورد به واحد خدمات پس از فروش ارجا تا در اسرع وقت نسبت به اصلاح و رضایت مشتری اقدام گردد.

۱۱- همانگونه که با خریدار احوال پرسی میشود از وضعیت کالای خود و نفوذ رقیا در بازار آن منطقه جویا شوید.

۱۲- از وضعیت بازار مصرف آن منطقه اطلاع پیدا نمایید.

۱۳- با مشتریانی که پیش فاکتور دریافت اما خرید نکرده اند صحبت نموده و علی عدم انتخاب خود را جویا شوید.

۱۴- در پایان خریدار را به عنوان عضوی از مجموعه خودتان خطاب نمایید چون حیات شما با حضور خریداران محقق میشود.

این کار را یه یک فرد صبور و حرفه ای واگذار کنید که این واحد میتواند بیزینس شما را متحول کند.

پست های مشابه

image-472

بازاریابی در اینستاگرام

ارسال شده در ۰۵ دی ۱۳۹۴

همانطور که می‌دانید شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام یکی از آن شبکه‌های نسبتا نوظهور اما بسیار موفقی است که در چند وقت گذشته بیشتر توجه‌ها را به خود جلب کرده است. به‌طوری که تعداد کاربران روزانه آن ...

image-464

تخفیف

ارسال شده در ۱۱ آبان ۱۳۹۴

برنامه‌های ترویج فروش یا پروموشن‌های فروش، فعالیت‌هایی کوتاه‌مدت هستند که منجر به تحریک و تشویق مشتریان و افزایش تقاضا در یک بازه زمانی مشخص می‌شوند و در ضمن از یک طرف باعث ایجاد ارزش (افزایش ...

image-446

۱۰ ویژگی فروشندگان موفق

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

10 ویژگی فروشندگان موفق اگر با فروش درگیر شده باشید، احتمالا می‌دانید که فروش به ظاهرِ فروشنده، دانش و شور و شوق او بستگی دارد.فروش یک حرفه‌ی قدیمی است با این تفاوت که در گذشته با ...