۱ تفکر مثبت: رئیس‌های خوب، قدرت روان‌شناسی مثبت‌گرا را می‌دانند و به هر موقعیت به عنوان فرصت یادگیری می‌نگرند.
۲ صداقت: رئیس‌های خوب راستگو هستند، آن‌ها در هر شرایطی حتی اگر راستگو بودن آزاردهنده باشد، حقیقت را می‌گویند.
۳ تفویض اختیار: رؤسای خوب تفویض اختیار می‌کنند و خود را درگیر خُرده‌بینیِ مدیریتی نمی‌کنند.
۴ ارتباطات اثربخش: ارتباطات بد در بسیاری از سازمان‌ها دلیل مسائل مختلفی است.
۵ الهام‌بخشی: رئیس‌های خوب، با الهام‌بخشی به کارکنان، عشق و علاقه آن‌ها به اهداف بلندمدت سازمان را افزایش می‌دهد.
۶ همراستاییِ تیم: رئیس‌های خوب، تلاش‌های همه تیم‌های سازمان را باهم هم‌راستا کرده و کانون تمرکز آن‌ها را به اهداف بلندمدت سازمان جلب می‌کنند.
۷ تعادل: رؤسای خوب، به کارکنانشان کمک می‌کنند تا تعادل زندگی و کار را برقرار کنند.
۸ اعتباربخشی: اعتبار دادن به کارکنان اعتماد به نفس آن‌ا را بالا می‎‎برد.
۹ تشویق به رشد: رئیسان خوب، با تشویق کارکنان به رشد و توسعه شایستگی‌هاشان، بهره‌وری آن‌ها را بالا می‌برند.
۱۰تشویق: رئیس‌های خوب کارکنان را حتی به خاطر کارهای کوچک تشویق کرده و از آن‌ها قدردانی می‌کنند.
۱۱ انصاف: رئیس خوب، منصف است و با همه کارکنان عادلانه رفتار می‌کند.
۱۲ مربی‌گری: رئیس‌های خوب پیش از آنکه رئیس باشند، مربی هستند و بجای اینکه به کارکنان بگویند چه کار کنند، چگونگی انجام آن کار را نشان می‌دهند.
۱۳ توسعه‌دهنده عادات خوب: رئیس‌های خوب از عادت‌های خوب حمایت می‌کنند و آن‌ها را در سازمان توسعه می‌دهند.

پست های مشابه

image-432

رموز مدیریت موفق

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

رموز مدیریت موفق - مدیریت موفق یعنی رسیدن به دست آوردهای فوق العاده با به کارگیری افراد معمولی - مدیر موفق باید این توانایی را داشته باشد که حوزه ای را که گروه می تواند در آن ...

image-429

مدیریت مشارکتی چیست؟

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

مدیریت مشارکتی چیست؟ مدیریت مشارکتی به معنای مشارکت افراد مناسب، در زمان مناسب و برای انجام کار مناسب است. بر پایه این تعریف، مشارکت کارکنان در کارهایی که به خود آن ها مربوط می شود؛ مشارکتی داوطلبانه، ارادی ...

image-417

سبک‌های متفاوت رهبری در سازمان‌ها

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

سبک‌های متفاوت رهبری در سازمان‌ها 1- رهبری اقتدارگرایانه (Autocratic Leadership): در سازمان‌هایی که دچار بحران جدی شده‌اند و نیاز به تصمیم‌گیری‌های سریع دارند و فرآیندهای کاری روتین و غیرتخصصی است، اجرا می‌شود. برای سازمان‌های نظامی این ...