مبانی فکری در قیمت گذاری
۱- قیمت گذاری بر مبنای هزینه
۲- قیمت گذاری برمبانی مشتریان
۳- قیمت گذاری بر مبنای ارزش: دراین حالت قیمت گذاری رویکردی گسترده تر از رویکرد قبلی داشته و با لحاظ منافع مشتریان درون سازمانی، نهادهای قانونی و اجتماعی خارجی سازمان در قالب مفهوم ذینفعان، معنی و مفهوم می یابد.
۴- قیمت گذاری بر حسب بازار
۵- قیمت گذاری بر حسب قیمت رهبر بازار: در این حالت قیمت محصولات شرکت بر اساس قیمت محصولات رهبر بازار (شرکتی که بالاترین سهم بازار را نصیب خود کرده است) تعیین می شود.
استراتژی های قیمت گذاری
استراتژی قیمت گذاری نفوذی (تهاجمی): در این حالت شرکت با قیمت بسیار پائینی وارد بازار می شود و از این طریق بخشی از سهم بازار هزینه گرا را به خود اختصاص می دهد. شرکت بست وسترن مثال مناسبی از این استراتژی است
استراتژی قیمت گذاری غیر نفوذی: در این حالت شرکت با قیمت بسیار بالایی وارد بازار می شود و از این طریق بخشی از سهم بازار لوکس گرا را به خود اختصاص می دهد. مثال مناسب این استراتژی شرکت Canon است.
استراتژی قیمت گذاری تله ای: در این حالت شرکت قیمت محصولات اصلی خود را نزدیک به قیمت تمام شده اعلام نموده، اما قیمت خدمات الزامی کنار محصول خود را جهت سودآوری، بالا در نظر می گیرد.
استراتژی قیمت گذاری سبدی: در این حالت شرکت سعی می کند با ارایه قیمتی پایین تر برای محصولات خود، اما در قالب یک سبد کالایی برای خرید، مشتریان هزینه گرا را به سوی خود جذب نماید.
استراتژی قیمت گذاری تخفیفی: در این حالت شرکت با ارایه تخفیفاتی خاص از قبیل تخفیفات نقدی، زمانی (فصلی، روزهای خاص و …)، تبعیضی و … سعی در کاهش قیمت خود و افزایش رقابت پذیری محصول خود می نماید.
استراتژی قیمت گذاری روانی: در این حالت شرکت سعی می نماید قیمت محصول را کمی پایین تر از قیمت واقعی محصول ارایه نماید (مثلا ۹۹ سنت در برابر قیمت واقعی آن که ۱ دلار باشد) تا از آن طریق مشتری به تصور پایین آمدن قیمت محصول – حتی تا حدود ۹۰ سنت- به خرید کالا ترغیب شود.

پست های مشابه

image-481

سبک خلاقانه ترجمه برای تولید محتوای سایت

ارسال شده در ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

وبمسترهای هوشمند ارزش محتوای کاملا تولیدی را می‌دانند از این رو بر آنند که به جهت کمک به تلاش‌های سئو، و راضی نگهداشتن کاربران و گوگل، اقدام به تولید محتوای ارزشمند نمایند . برخی با ...

image-472

بازاریابی در اینستاگرام

ارسال شده در ۰۵ دی ۱۳۹۴

همانطور که می‌دانید شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام یکی از آن شبکه‌های نسبتا نوظهور اما بسیار موفقی است که در چند وقت گذشته بیشتر توجه‌ها را به خود جلب کرده است. به‌طوری که تعداد کاربران روزانه آن ...

image-466

پیگیری سفارشات

ارسال شده در ۱۱ آبان ۱۳۹۴

اگر میخواهید از وضعیت شرکت خود مطلع شوید اقدام زیر را انجام دهید: راه اندازی واحد صدای مشتری ۱- سعی کنید در فرم نظر سنجی سوال کنید که از کجا با شما آشنا شده اند تا متوجه ...