هفت چیزیکه نباید در محل کارتان بکار ببرید

۱.”اگه میشه…”

چه از کسی سوالی داشته‌باشید و چه بخواهید کارآموز شرکت برایتان تعدادی کپی بگیرد، به زبان آوردن اگه میشه، صرفا نشانه‌ی تردیدتان است و باعث می‌شود فردی که از او این درخواست را داشته‌اید چندان کارتان را جدی نگیرد. (اصلا هیچ‌کدام از همکاران‌تان این عبارت یا هر کدام از عبارت‌های این فهرست را به زبان می‌آوردند؟) چاره‌اش ساده است: به‌جای اگه میشه از لطفا استفاده‌کنید.

۲.”شاید جواب ندهد، ولی…”

بریتنی لواین، مدیرعامل آژانس روابط عمومی کوچک و مستقل بی‌اچ‌ال پروداکشنز می‌گوید: “اگر کار نمی‌کند، پس اصلا چرا راجع‌به آن حرف می‌زنید؟ سخت می‌شود چیزی را جدی گرفت که حتی ارائه‌دهنده‌اش هم آن را خیلی جدی نمی‌گیرد. از آن مقدمه‌ی بی‌رمق صرف‌نظر کنید و صرفا ایده‌تان را مطرح‌کنید.

۳.”گمان نمی‌کنم…”

این عبارت به‌اندازه‌ی شاید جواب ندهد آزاردهنده و صریح نیست، اما درباره‌ی چیزی که می‌گویید همان عدم‌قطعیت را دارد. مدیران اعتقاد دارند به‌کار نبردن این عبارت به افزایش صحت‌وسقم کلامتان کمک می‌کند.

۴.”ببخشید؟”

ماری کورلا، مدیر بازرگانی دیجیتال شرکت اِیوان می‌گوید: “آدم‌ها همیشه بی‌هیچ دلیل خاصی این عبارت را به زبان می‌آورند. بعضی وقت‌ها که در راه آسانسور از کنار کارآموزی رد می‌شوم، به‌جای سلام، معذرت‌خواهی می‌شنوم. معذرت‌خواهی برای چه؟ او که کار اشتباهی انجام نداده‌است! ” مورد رایج دیگر، معذرت‌خواهی از مدیر پس از راهنمایی‌خواستن برای چگونگی انجام کار است. اگر واقعا در کارتان اشتباه کرده‌اید، مشکل را توضیح‌دهید و راه‌حل‌های پیشنهادی‌تان را هم بگویید. شاید رییس‌تان بخواهد خودش مشکل را حل‌کند، اما او هم توضیح برای حل مشکل را دوست‌خواهدداشت، نه یک معذرت‌خواهی پر طمطراق.

۵.”یه سوال کوتاه داشتم –…؟”

شالینی خان، مدیر خدمات مشتری شرکت آی‌تی فناوری‌های چلسی که در منطقه‌ی منهتن نیویورک واقع‌‌است می‌گوید: “خوب نیست چون چیز دیگری به خاطرمان نمی‌آید، از این عبارت استفاده‌کنیم”. استفاده از آن همچنین باعث می‌شود همکارانتان زمان و دقت کمتری را صرف پاسخ‌دادن به سوالتان کنند. صریح و شفاف حرفتان را بزنید. مثلا بگویید “چیزی هست که می‌خواهم با شما در میان بگذارم” یا “می‌شود راجع‌به ارائه صحبت‌کنیم؟” یا اگر سوالتان واقعا کوتاه است، مثلا “این را کجای سِرور می‌توانم پیدا کنم؟”، بدون هیچ توضیح اضافه‌ای سوالتان را بپرسید و تمام.

۶.”مسئله‌ای نیست.”

شاید با استفاده از “مشکلی نیست.” به‌نظر برسد که سرخوشانه انجام‌دادن وظیفه‌ای را عهده‌دار شده‌اید، اما ممکن‌است مدیرتان این عبارت را دوست‌نداشته‌باشد، چرا که این‌طور جلوه می‌کند شما به‌جای انجام‌دادن کارتان دارید به او لطف می‌کنید. کورلا خاطرنشان می‌کند: “هرگز نباید این‌طور برداشت‌شود که درخواست کارفرما یک‌جور مشکل و دردسر بوده‌است “. اگر از این عبارت‌ها استفاده‌کنید بهتر است: “همین‌حالا کار را بر روی آن شروع می‌کنم”، “متوجه‌شدم” یا “تا یک‌ساعت دیگر برایتان انجامش می‌دهم”.

۷.”سعی می‌کنم…”

لواین می‌گوید: “قابل‌قبول نیست. من نمی‌خواهم سعی‌کنید کاری را انجام‌دهید؛ می‌خواهم انجامش‌دهید.” اگر درباره‌ی به‌سرانجام‌رساندن پروژه تردید دارید، آن را با کارفرمایتان در میان بگذارید؛ او می‌تواند در اولویت‌بندی کارهایتان به شما کمک‌کند یا زمان تحویل پروژه را بیشتر کند. آن‌وقت می‌توانید به کارتان برسید و تمامش‌کنید.

پست های مشابه

image-454

سخنانی کوتاه اماجاودنه

ارسال شده در ۱۸ مهر ۱۳۹۴

?لطفا بادقت و با حوصله بخونید? ?سخنانی کوتاه اماجاودنه ?بیل گیتس:? ?اگر فقیر به دنیا آمده‌اید، این اشتباه شما نیست اما اگر فقیر بمیرید، این اشتباه شما است. ?? ?سوآمی ویوکاناندن? ?در یک روز، اگر شما با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوید، ...

image-452

لبخند زیباترین رفتار غیر کلامی شما

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

???لبخند زیباترین رفتار غیر کلامی شما دقت کرده اید که بعضی افراد همان لحظه ای که وارد اتاق می شوند اتاق را روشن می کنند ؟ حضور آنها به تنهایی می تواند توجه یک جمع شلوغ ...

image-447

داستانی برای ارزش سنجش عملکرد

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

پسر کوچکی وارد مغازه ای شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد. بر روی جعبه رفت تا دستش به دکمه های تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره . مغازه دار متوجه پسر ...