⬅️ بدگویی از رقبا ممنوع !
به هیچ وجه در مورد رقبا و محصولاتشان ایراد نگیرید، بلکه وقتی مشتری در این زمینه صحبتی کرد بگویید “بله آنها در این زمینه سابقه خوبی دارند/ محصول خوبی دارند اما مزیت ما نسبت به بقیه در این چند مورد است. به عبارت دیگر نقاط منفی رقیب را بیان نکنید، بلکه نقاط قوت خود را بیان کنید.

⬅️ بد قولی ممنوع!
هیچ گاه قولی را نمی‌توانید انجام دهید به مشتری ندهید. مثلا در مورد امکانات محصول اگر اطلاع دقیقی ندارید آن را بپرسید و بعد به مشتری منتقل کنید. اما اگر به مشتری چیزی را بگویید که در محصول نیست مشتری حق دارد فکر کند همه چیزهایی که گفته‌اید دروغ است!

⬅️ پیش‌داوری ممنوع!
هیچگاه در مورد عدم خرید مشتری پیش‌داوری نکنید و تا آخر تلاش خود را بکنید،‌حتی اگر مذاکره ناموفق تمام شود باز هم می‌تواند در دفعات بعدی محصولی به او بفروشید. از روی ظاهر،‌لحن برخورد،‌ شیک بودن یا لباس ساده، سوابق کاری آن شرکت و مسائل دیگر قضاوت نکنید.
پیش داوری باعث می‌شود که ناخودآگاه در مسیری بیافتید که به جای جلو بردن مذاکره به سمت فروش آن را به سمت نخریدن مشتری جلو ببرید.

⬅️ نگاه سودجویانه ممنوع!
اگر فروشنده بیش از آن که به فکر منفعت خریدار باشد به فکر فروختن کالا و کسب پورسانت آن باشد، ناخودآگاه کلام، نگاه، حرکات بدن و حتی طرز فکر فروشنده تغییر میکند و مشتری از انرژی موجود در فضا همه چیز را خواهد فهمید.

⬅️ طول موج عمومی ممنوع!
ممکن است طول موج مشتری با شما متفاوت باشد:
– یکی تحصیلکرده و دیگری کم‌سواد
– یکی تحلیل‌گر و دیگر راه‌حل مدار
– یکی مقید و دیگری بی‌خیال
– یکی هدفگرا و دیگری فرآیند گرا
پس بی‌جهت فکر نکنید که میتوانید به همه بفروشید،‌ فروش وقتی ممکن است که بتوانید طول موج خود را با مشتری هماهنگ کنید.

⬅️ تک‌روی ممنوع!
اگر دیدید که یک مشتری را نمیتوانید جذب کنید سعی کنید از طریق واگذار کردن آن به سایر همکارانتان در بخش فروش، به عنوان یک مشتری برای شرکت حفظ کنید. حتی ممکن است لازم باشد دو نفری به جلسه مذاکره بروید که نقاط ضعف همدیگر را بپوشانید و بتوانید با طول موجهای متفاوت با مشتری صحبت کنید، در اینجا مشتری خودش تشخیص می‌دهد که با کدامیک راحت‌تر است.
حتی ممکن است سن فروشنده برای مشتری مهم باشد، پس بهتر است یک فرد مسن و یک جوان با هم به مذاکره بروند. برای مذاکره با مشتریان خانم هم ، به همراه بردن یک فروشنده خانم موثر خواهد بود.

⬅️ بی‌علاقگی ممنوع!
شما قرار است یک تغییر خوب در زندگی مشتری ایجاد کنید (با در اختیار قرارداد این محصول یا خدمت)،‌ پس اگر او را دوست نداشته باشید نمی توانید راه حل خوبی به او ارائه کنید. سعی کنید صادقانه همه ابعاد محصول را برای او شرح دهید و اگر دیدید محصول واقعا به درد او نمی‌خورد، این موضوع را بپذیرید و سعی کنید با یک مشاوره خوب او را برای آینده خوب حفظ کنید.

.

✅ نتیجه یک مذاکره خوب، یک زندگی خوب است.

.

پست های مشابه

image-452

لبخند زیباترین رفتار غیر کلامی شما

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

???لبخند زیباترین رفتار غیر کلامی شما دقت کرده اید که بعضی افراد همان لحظه ای که وارد اتاق می شوند اتاق را روشن می کنند ؟ حضور آنها به تنهایی می تواند توجه یک جمع شلوغ ...

image-408

(همیشه حرفه ای‌ترین فرد در جمع باشید)

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

(همیشه حرفه ای‌ترین فرد در جمع باشید) چطور در روابط تماس چشمی ایجاد کنید؟ بهترین و مطمئن ترین راه کدام است؟چطور دست بدهید تا با اعتماد به نفس به نظر برسید؟چه زمانی باید طرف مقابل را ...

image-399

چرا برخی از افراد کلامی نافذ دارند؟

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

چرا برخی از افراد کلامی نافذ دارند؟ بعضی افراد خیلی خوب می دانند که چطور دیگران را متقاعد به انجام کاری کنند و کلامشان تاثیر گذار است . وکلام نافذ آنها باعث حرکت آنها به سمت ...