۱- تبلیغات فیس تو فیس بهترین دلیل تصمیم به خرید.

تجربه ثابت کرده است که تبلیغات فیس تو فیس دلیل ۲۰ تا ۲۵ درصد خریدها می باشد و لازم است بدانید که همین نوع تبلیغات برای اولین خرید از یک محصول گران قیمت نیز بسیار تاثیر گزار است. بنابراین با توجه به مطالبی که گفته شد باید در مورد مقوله تبلیغات فیس تو فیس مطالعه بیشتری انجام داد. احتمالا شما هم تجربه خریدی که نظرتان را تامین نکرده و از خریدتان پشیمان شده اید را داشته اید. بیشتر اوقات با استفاده از نظرات و تجربیات آشنایان و خانواده می توانید از به وجود آمدن چنین مشکلی جلوگیری نمایید. آیا می دانید شرکت های آرایشی در ایران در ده سال گذشته چگونه به چنین رشد و توسعه ای رسیده اند؟ درست است آنها با استفاده از تبلیغات خلاق توانسته اند رشد و توسعه زیادی پیدا کنند اما آیا انجام تبلیغات خلاق برای دیگر شرکت های بزرگ ایرانی هم انجام شده است؟

بسیار واضح است که کیفیت محصولات فلش مموری شرکت HP در ایران و تجربه مشتریان و استفاده آنها چنین موفقیتی را به ارمغان آورده است. و همین تجربیات خوب مشتریان به صورت میلیون ها سفیر از شرکت HP در میان مشتریان ایرانی کارایی دارد. اما شرکت transcend و شرکت Adata این سفیران تبلیغاتی را کم داشته اند تا برای آنها تبلیغات فیس تو فیس کنند.
۲- همه برای گرفتن تصمیمات خرید بیشترین اعتماد را به خانواده و دوستان خود دارند. بر اساس مطالعات و همه پرسی انجام شده توسط پارک بازار یابی ایران در خصوص اعتماد مشتریان ۹۲ درصد از انسانها دوستان و خانواده خود بیشترین اعتماد را نسبت به هر رسانه تبلیغاتی دیگر دارند. و در همین همه پرسی ۵۲ درصد از افراد به تبلیغات تلویزیونی اعتماد دارند. و اعتماد به تبلیغات از نوع اینترنتی ۲۷ درصد می باشد. اما این آمار چه تاثیری می تواند در شرکت شما داشته باشد؟ چند درصد از انواع تبلیغات توانایی جلب اعتماد مشتری را ندارد؟ شما به چه میزان هزینه برای استراتژی مشتری وفادار انجام می دهید.
۳- مشتریانی که با استفاده از تجربه های خانواده و دوستان خود تصمیم به خرید می گیرند حساسیت کمتر نسبت به قیمت ها دارند.

خوب است بدانید مشتریانی که با استفاده از تجربه های خانواده و دوستان تصمیم به خرید می گیرند هیچ هزینه ای برای شما جهت تبلیغات نداشته اند. تجربه نشان می دهد که این دست از مشتریان حساسیت کمتری نسبت به قیمت های اجناس دارند. چون با استفاده به تجربیات و گفته های مشتریان قبلی به شما رجوع کرده اند به همین منظور به کیفیت و قیمت اجناس اعتماد دارند.

روش جذب مشتری وفادار یکی از جذابترین شیوه های بازاریابی و جذب مشتری می باشد و لازم است بدانید که این نوع مشتریان عموما مشتریان وفادارتری برای شرکت شما خواهند بود. آنها برای شما هزینه کمتر دارند و بسیار سود آورتر خواهند بود.

[Forwarded from Alireza Jafari]
۴- مشتریان وفادار به مشتریانی گفته می شود که بیشترین پول را برای داشتن کالای شما هزینه می کنند. هر شرکتی مشتری جدید خواهد داشت و هم مشتری وفادار قدیمی . مشتریان قدیمی علاوه بر اینکه برای شما مانند یک سفیر تبلیغات فیس تو فیس می کنند بیشتر اوقات برای ارتقاء و خرید محصولات جدید پیش شما می آید و مقدار زیادی پول خرج می کنند.

 
۵- مشتریان وفادار بزرگترین و بهترین نمایندگان برای برند شما: در فرایند فروش و ایجاد رشد و توسعه هر شرکت هم محصولات تولید و هم مشتریان سهم به سزایی دارند. خریداران با داشتن اطلاعات کامل و جامع خواهان خرید از برند و محصولات شما هستند آنها به آشنایان و خانواده خود برای گرفتن این نوع اطلاعات اعتماد کامل دارد. به عنوان یک بنگاه اطلاعاتی اقتصادی به آنها رجوع می کنند و مدیران با استفاده از ایجاد خلاقیت و نوآوری می توانند آنها را راضی و خشنود کنند.

 

 

پست های مشابه

image-431

چه برخوردی برای مشتری خوشایند است؟

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

قوانین را مدیر هر شرکت تنظیم می کند، و کارمندان باید به صورت مداوم آنها را به یاد داشته باشند. عبارت قدیمی 'حق همیشه با مشتری است' واقع گرایانه نیست، ولی قدرت بخشیدن به کارمندان ...

image-365

کم توجهی به مشتریان یعنی واریز پول به حساب رقبا

ارسال شده در ۲۷ تیر ۱۳۹۴

💥کم توجهی به مشتریان یعنی واریز پول به حساب رقبا 🔸پژوهش های متنوع و مکرر جملگی بر این باورند که مشتری قادر است خط تولید را عوض کند زیرا با عدم خرید خود در عمل تمامی ...

image-348

رابطه ارتباط مشتری Customer Relation و رضایت مشتری Customer Satisfaction در بازاریابی

ارسال شده در ۲۵ تیر ۱۳۹۴

رابطه ارتباط مشتری Customer Relation و رضایت مشتری Customer Satisfaction در بازاریابی 🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ارتباط مشتری بزرگ ترین تغییر در نظریه های بازاریابی و مهم ترین عملکرد در بخش بازاریابی در جهان کنونی است. در واقع ارتباط مشتری ...