اشتباهات بازاریابی – ۵ اشتباه بزرگ در بخش بازاریابی و فروش

🍁🍀🍁🍀🍁🍀🍁🍀🍁🍀🍁🍀🍁🍀

چه کارهایی را باید انجام دهید تا موفق تر از گذشته در بازاریابی باشید. اما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چه کارهایی را نباید انجام دهید تا شکست در کارتان نباشد. اشتباهات بازاریابی ؛ مدیران بزرگ هرگز به فکر فروختن چیزی نیستند، آنها مشتریان را برای خرید به سمت شرکت می کشانند. و این همان سیاست Pull و Push در اصول بازاریابی است. اغلب مردم دوست دارند که چیزی را بخرند اما تعداد کمی هستند که دوست دارند چیزی به آنها فروخته شود. حال به بررسی این هفت مورد می پردازیم.

۱- معمولا افرادی که در رقابت فروش موفق هستند، خیلی خوب وعده و قول می دهند. اما در نظر داشته باشید که بدقولی شما باعث بی اعتمادی مشتری شده و نتیجه آن افسوس مشتری از انتخاب همکاری با شماست. پس سعی کنید که قول هایی را که مشتری می دهید در جایی یادداشت کنید (بهتر است در فرم برنامه ریزی هفتگی باشد) و سپس آن ها را در راس زمان مقرر پیگیری نمایید.

۲- اغلب فروشندگان موفق در جامعه ایرانی، افرادی هستند که خوب صحبت می کنند. اما در نظر داشته باشید که در پاره ای اوقات این موضوع باعث شکست آن ها می شود بی آنکه خودشان متوجه شوند. یادمان نرود که بازاریابی به معنی شناسایی نیاز مشتری و ارضای نیاز مشتری به کمک محصولات و خدمات پیشنهادی است. پس باید اول گوش کنید و بعد شروع به صحبت کنید. در اغلب کشورهای اروپایی و امریکا اکثر فروشندگان بیش از ۸۰ درصد از زمان را به گوش دادن به صحبت مشتریان گذرانده و صحبتی نمی کنند تا بتوانند دغدغه های مشتریانشان را خوب درک کنند.

۳- ژاپنی ها معتقدند که بازاریابی و فروش مانند جنگ است و بازار هم میدان جنگ است. اگر فروشنده ای در انجام امور روزمره خود، زمانی را جهت برنامه ریزی و فکر به برنامه های جدید و بکارگیری ابزار مدرن بازاریابی نداشته باشد، محکوم به شکست است. حتی با انجام کارهای تکراری روزانه، به دنبال حفظ ثبات نباشید. زیرا به اعتقاد مشاورین “حتی ثبات هم در بازار ثبات ندارد”. البته ثبات در اجرای برنامه ها منافاتی با انضباط کاری ندارد.

۴- یکی از مهمترین راهکارها برای ایجاد تضمین در واحد فروش ایجاد شبکه توزیع است (در مورد اغلب محصولات و نه همه محصولات) هرگز فکر کرده اید که اگر شبکه فروش نداشته باشید وقتی یک بازار خود را از دست می دهید چه خواهد شد؟ شبکه فروش تجارت را رونق می بخشد و رابطه های دوستانه ایجاد می نماید.

۵- بسیاری از فروشندگان رابطه دوستانه با مشتریان ندارند. آگاه باشید که مشتریان از هر کس که دوست داشته باشند خرید می نمایند. اول با مشتریان دوست باشید آن وقت است نیازهای آن ها را خوب می توانید شناسایی کنید. اگر ارتباط صمیمی دوستانه با مشتریان ندارید پس چه چیزی می تواند آنها را به خرید از شما ترغیب نماید؟

سعی خواهیم نمود که در مقالات بعدی هنجارهای دیگری برای راهنمایی و هدایت بهتر مدیران و پرسنل واحد بازاریابی و فروش ارائه کنیم که این آموزش بازاریابی وقتی در کنار آموزه های اشتباهات بازاریابی قرار بگیرد، بهره وری قابل توجهی دارد.

پست های مشابه

image-481

سبک خلاقانه ترجمه برای تولید محتوای سایت

ارسال شده در ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

وبمسترهای هوشمند ارزش محتوای کاملا تولیدی را می‌دانند از این رو بر آنند که به جهت کمک به تلاش‌های سئو، و راضی نگهداشتن کاربران و گوگل، اقدام به تولید محتوای ارزشمند نمایند . برخی با ...

image-472

بازاریابی در اینستاگرام

ارسال شده در ۰۵ دی ۱۳۹۴

همانطور که می‌دانید شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام یکی از آن شبکه‌های نسبتا نوظهور اما بسیار موفقی است که در چند وقت گذشته بیشتر توجه‌ها را به خود جلب کرده است. به‌طوری که تعداد کاربران روزانه آن ...

image-456

بازاریابی انتظار

ارسال شده در ۱۸ مهر ۱۳۹۴

بازاریابی انتظار آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده در حالی که در یک پمپ بنزین ایستاده اید مدتی را صرف تماشای یک آگهی کوچک کنید؟؟ به این نوع از بازاریابی، بازاریابی انتظار یا Wait Marketing ...