✅✅۵ درس مهم از ۵ فروشنده نامی جهان✅✅

✅❌تیموتی فریس: یک وعده بزرگ بدهید

تیم فریس به‌عنوان یکی از نوابغ بازاریابی و فروش که توانسته با کتاب «چهار ساعت کار در هفته» به فروش بالایی دست پیدا کند، می‌گوید: «قول و وعده‌های بزرگی را برای مصرف‌کننده‌تان مطرح کنید حتی اگر این وعده‌ها تا حدی غیر‌واقعی به نظر برسند. من زمانی که می‌خواستم این کتاب را بنویسم هم وعده‌های جذابی به خواننده دادم. به او گفتم با این کتاب فقط چهار ساعت در هفته کار کن و به جمع ثروتمندان بپیوند. با وجود این چهار ساعت جهان متعلق به تو می‌شود. حتی مخاطبی که این کتاب را می‌خرد، می‌داند این وعده‌ها غیر‌واقعی هستند اما به سراغ آن می‌رود چراکه برایش جذابیت دارد. او شاید در این شرایط هنوز مجبور باشد ۶۰ ساعت در هفته کار کند اما حداقل کارهای بیشتری را به انجام می‌رساند و وقتش را تلف نمی‌کند»

✅❌ماری کی.‌اش: بازاریابی چند‌سطحی درها را باز می‌کند

ماری کی.‌اش که یک فروشنده معمولی در دالاس بود، زمانی که دید مردی را که او برای کارآموزی به وی آموزش داده بود، به‌عنوان رییس ماری با دو برابر حقوق استخدام کردند، از کارش استعفا داد و به‌عنوان یکی از پیشگامان بازاریابی چندسطحی شروع به فعالیت کرد تا زنان هم بتوانند دستمزدی هم سطح مردان بگیرند و در فضای کاری جایگاه یکسانی داشته باشند. نوآوری‌های او در زمینه بازاریابی شامل موارد زیر بود: او هدایای گرانبها به دیگران می‌بخشید و کسانی را که می‌توانستند نیروهای جدید را جذب کنند تشویق می‌کرد و علاوه بر اینها بر فروش مستقیم از طریق خانواده و دوستان تاکید داشت.

✅❌دیوید اوگیلوی: هیچ وقت دست از آزمون و خطا بر ندارید

به دیوید اوگیلوی لقب پدر تبلیغات را داده‌اند. برگزاری یک افتتاحیه بزرگ برای یک هتل فقط با بودجه ۵۰۰ دلار نخستین کار مهم او بود که با آن رقبایش را به مبارزه طلبید. او یکی از بزرگان «آزمایش تقسیم» است. یعنی زمانی که دو تبلیغ از یک آگهی در یک زمان منتشر می‌شود. او برای این کار جواب منحصر به فردی برای مصرف کننده دارد و هر تبلیغی که مصرف کننده به آن واکنش مثبت‌تری نشان دهد، به تجربه روی آن می‌پردازد.

✅❌مایکل فلپس: در یک کار بهترین باشید

شاید سخت باشد که بخواهیم به مایکل فلپس به‌عنوان یک فروشنده یا بازاریاب نگاه کنیم اما او در این باره یک درس بزرگ به ما می‌دهد و آن درس این است که سعی کنید در یک کار بهترین باشید تا دنیا درهایش را به رویتان باز کند. مهارت او در ورزش شنا و مدال‌هایی که در المپیک کسب کرد از او یکی از ثروتمندترین مردان جهان را ساخت. درس بزرگ او به مردم جهان این بود: سعی نکنید که از هر کاری سر در بیاورید و در هر کاری خوب باشید بلکه تلاش کنید تا در یک کار بهترین در جهان باشید.

✅❌کنراد گسنر: حرفی که از دهانتان بیرون می‌آید مهم است

کنراد در جهان بازاریابی یکی از متخصصان بازاریابی با کلمات مصطلح بود. او می‌گوید: «شما کلمات مصطلح را اختراع نمی‌کنید اما می‌توانید آنها را دستکاری کنید.» او یکی از استادان انجام این کار بود. مثلا اشعار زیادی که در آنها از کلمه لاله استفاده شده بود را حفظ کرد و مدام می‌خواند و با همین روش اروپاییان را با گلی آشنا کرد که اکثر آنها نامی از آن هم نشنیده بودند.

پست های مشابه

image-448

ویژگی های یک رئیس خوب

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

1 تفکر مثبت: رئیس‌های خوب، قدرت روان‌شناسی مثبت‌گرا را می‌دانند و به هر موقعیت به عنوان فرصت یادگیری می‌نگرند. 2 صداقت: رئیس‌های خوب راستگو هستند، آن‌ها در هر شرایطی حتی اگر راستگو بودن آزاردهنده باشد، حقیقت ...

image-432

رموز مدیریت موفق

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

رموز مدیریت موفق - مدیریت موفق یعنی رسیدن به دست آوردهای فوق العاده با به کارگیری افراد معمولی - مدیر موفق باید این توانایی را داشته باشد که حوزه ای را که گروه می تواند در آن ...

image-431

چه برخوردی برای مشتری خوشایند است؟

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴

قوانین را مدیر هر شرکت تنظیم می کند، و کارمندان باید به صورت مداوم آنها را به یاد داشته باشند. عبارت قدیمی 'حق همیشه با مشتری است' واقع گرایانه نیست، ولی قدرت بخشیدن به کارمندان ...